יום שבת, 23 בדצמבר 2017

תפקידו של רדיאטור לרכב


רדיאטור נמצא בשימוש של כלי רכב ותפקידו העיקרי הוא לפנות את החום מהמנוע. מכאן שפעילות לא תקינה של רדיאטור לרכב עשויה להסב לו נזקים בלתי הפיכים. רדיאטור משמש ברכבים ואופנועים לפינוי החום הנוצר מהמנוע, תוך כדי שהוא שומר על הטמפרטורה הרצויה ומגן מפני בלאי, שחיקה וסכנות בטיחותיות. התפקיד שלו הוא להיכנס לפעולה כאשר המנוע מתחמם וכך לשמור עליו בגבולות תחום הטמפרטורות המותר.




את הרדיאטור ניתן לזהות באמצעות המיקום האסטרטגי שלו ברכב. המיקום נועד לאפשר לרדיאטור לספוג משב רוח שנוצר כתוצאה מהנסיעה, ולאחר מכן לנתב את משב הרוח דרך צלעות הקירור. ניתוב של משב הרוח דרך צלעות הקירור מונע בלאי של הרכב וחוסך באנרגיה.

כמו כן, נהוג להציב מול רדיאטור לרכב גם מאוורר שנכנס לפעולה כאשר הטמפרטורה של המנוע מתקרבת לקצה הגבול העליון. תפקידו של המאוורר הוא מטבע הדברים להגביר את קצב הצינון של הרדיאטור ולמנוע מצב שבו המנוע מתחמם יתר על המידה.

מה יש בתוך הרדיאטור?
אפשר גם לעקוב אחר מה שיש בתוך הרדיאטור בשביל להבין כיצד הוא פועל. ראשית, בתוך הרדיאטור עצמו יש זרימת נוזל מתמדת למעט השלבים שבהם המנוע מתחמם. זרימת הנוזל מופסקת כאשר המנוע מופעל על ידי התרמוסטט ונכנסת לפעולה מחדש רק עם ההגעה לטמפרטורה המתאימה. הנוזל הוא לא מים אלא תערובת של מים מזוקקים וחומר נגד קיפאון.

שנית, צריך לבקר במוסך בכל מקרה של חשש לתקלה ברדיאטור לרכב. תקלות מן הסוג הזה נוטות להחמיר במהירות ולעיתים קרובות הן כרוכות בהוצאה כספית לא מבוטלת. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע כדי לזהות את התקלות בזמן ולעקוב אחר ההנחיות בספר הרכב בשביל לבצע תחזוקה שוטפת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה