יום ראשון, 5 באפריל 2015

המאפיינים של שירותי ניכיון שיקים



שירותי ניכיון שיקים ניתנים על ידי בנקים וחברות פרטיות ויש להם מספר מאפיינים משותפים. המאפיין המשותף הראשון הוא שמדובר על שירות המבוצע באישור מלא של משרד האוצר. במילים אחרות, זהו שירות חוקי, לגיטימי ואפילו חיוני. המאפיין המשותף השני מתייחס לקהל היעד של השירות. ניכיון שיקים מבוצע עבור לקוחות פרטיים, בעלי עסקים, עצמאיים, חברות וארגונים. כל מי שמעוניין להמיר תקבול עתידי למזומן יכול להשתמש בשירות הזה. זהו יתרון משמעותי של השירות שהופך אותו לחלק בלתי נפרד מתחום שוק ההון.

עוד מאפיין הבא לידי ביטוי בשירותי ניכיון שיקים הוא העמלה. את השירות ניתן לקבל ראש בכפוף לתשלום עמלה. יחד עם זאת, כאן גם מתעוררים ההבדלים בין חברות פרטיות לבין בנקים וגופים מוסדיים. חברות פרטיות גובות באופן עקרוני עמלה אטרקטיבית יותר מאשר הבנקים. בנקים וגופים מוסדיים גובים מהלקוח עמלת הקצאת אשראי, עמלת הפקדת שיק דחוי, עמלת שורה, דנ"ח פעולות ולעיתים גם עמלת ערוץ ישיר או עקיף וריביות הניכיון. מנגד, חברה פרטית גובה רק את העמלה המקורית עבור הניכיון. העמלה בגין הניכיון נמוכה ומהווה אחוז קטן מהרווח של העסקה שעבורה הלקוח מקבל תשלום.



למה לעשות ניכיון שיקים?
כל שירותי הניכיון המבוצעים דרך חברות פרטיות או גופים מוסדיים מספקים סל אפשרויות רחב מבחינת הלקוח. יש כאלה המנצלים את שירותי הניכיון לטובת תשלום לספקים, העברת משכורות לעובדים, רכישת מלאי, שיווק ופרסום. אחרים מגדילים בעזרת שירותי הניכיון את היקף הפעילות וכך נמנעים מהעמדת בטחונות נוספים. 

מעבר לכך, תמיד ניתן להשתמש בניכיון שיקים כדי לקבל הנחת מזומן מספקים ולהמשיך להציע ללקוחות תנאי אשראי אטרקטיביים. יתרונות אלו משותפים לשירותי הניכיון והם מאפיינים אותם בבירור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה