יום רביעי, 4 בפברואר 2015

מתי יש צורך בהרכבת משקפי ראייה?



קוצר ראייה הוא מצב של ליקוי בשבירת קרני האור. הוא מתבטא במיקוד העצם הנצפה לפני הרשתית והוא גורם למצב בו עצמים קרובים נראים בבירור, לעומת עצמים רחוקים הנראים מטושטשים. קוצר ראיה הוא בין המצבים השכיחים לצורך במשקפיים. זהו ליקוי הראייה הנפוץ בעולם ולא פחות מרבע מהאוכלוסיה המבוגרת בארצות הברית סובלת ממנו. יחד עם זאת, זהו אינו הליקוי היחיד המחייב הרכבת משקפי ראייה.
 
המצבים העיקריים המחייבים הרכבת משקפי ראייה הם רוחק ראייה, אסטיגמטיזם, סוגי פזילה מסוימים או שילוב של אחת התופעות האמורות לעיל. יש סימנים המחייבים התייעצות עם רופא עיניים וקבלת הפניה לאופטומטריסט. בישראל יכול רק איש מקצוע מן הסוג הזה להמליץ על התאמת עדשות ומידות עבור משקפי ראייה. 



מה תפקידם של המשקפיים?
משקפי ראייה לא אמורים לרפא את הליקוי או לשנות את מצבו. ליקויי ראייה תלויים במבנה העין ולרוב גם במערכת הרפרקציה של העין, הקרנית, נוזל הלשכה, עדשת העין והגוף הזגוגי ועוד. כל אחד מאיברים אלו אחראי על איכות הראייה לא פחות מהעין עצמה. לפיכך, תפקידם של משקפי ראייה הוא לשמש בתור אמצעי עזר. המשקפיים משפרים את הראייה ובקרב ילדים הם יכולים למנוע מצב של עין עצלה.

משקפיים יכולים לתרום לשיפור מצבי פזילה, ליישור עיניים ולהפחתת תופעות לוואי. בטווח המיידי אחראיים משקפיים על שיפור הראייה ועל היכולת לראות עצמים גם מרחוק. המשקפיים יעילים כאשר מרכיבים אותם וכאשר הם מותאמים לסוג העדשות הדרושות. בנוסף, כדאי להשקיע בבחירת מסגרת ולהקפיד על אחיזה ונוחות. המסגרת צריכה להתאים למבנה הפנים ולא ללחוץ על הרקות. אחיזה טובה של המשקפיים מאחורי האוזן תאפשר להם לבצע את תפקידם על הצד הטוב ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה