יום ראשון, 27 בינואר 2013

עוסק פטור



כל מה שרציתם לדעת על עוסק פטור

אם אתם עומדים בפני פתיחה של עסק חדש בתחום כל שהוא כזה או אחר, הרי שעליכם להחליט מה הוא סטאטוס העסק שלכם אל מול רשויות המס. עוסק פטור הוא תיק ברשויות המס אשר מאפשר עיסוק במגוון מקצועות בתור פרילנסר. השם פטור נובע מעצם היותו של בעל העסק פטור מתשלום המע"מ על הכנסותיו ומקיזוז המע"מ מהוצאותיו. במאמר שלפניכם נספר את כל מה שחשוב לדעת על פתיחת תיק עוסק פטור על מנת להקל על ההחלטה האם לפתוח תיק עוסק פטור או תיק עוסק מורשה.

מי יכול להיות עוסק פטור ומה היתרונות של עוסק פטור

רשימת העסקים אשר יכולים להירשם בתור עוסק פטור מתפרסמת על ידי הרשויות. מלבד סוג העיסוק, על עוסק פטור להיות בעל הכנסה שנתית שלא העולה על גובה ההכנסה המותרת עבור העוסק הטור על פי החוק. גובה שכר זה נקבע על פי המדד ומשתנה מדי שנת מס. היתרון הגדול ביותר של עוסק פטור הוא בכך שאין עוסק פטור צריך לדווח למע"מ כפי שחייב לעשות העוסק המורשה ומדובר על הקלה לא קטנה וחיסכון של תשלום שייאלץ העוסק המורשה לשלם לרואה חשבון המנהל את חשבונותיו. יתרון נוסף היא הכדאיות של הצעת המחיר שעוסק פטור יכול לספק, כיוון שאין הוא צריך לכלול בה את המע"מ.

עוסק פטור

מה ההבדל המשמעותי בין עוסק פטור לעוסק מורשה

ההבדל המשמעותי ביותר בין עוסק פטור לעוסק מורשה היא תדירות הגשת המסמכים לרשויות. עוסק פטור מחויב להגיש רק דוח שנתי פעם בשנה, בעוד שעוסק מורשה מחויב לדווח למע"מ כל חודשיים. מדובר לא רק על טרטור שנחסך, אלא גם על חיסכון של הוצאה על ניהול החשבונות השוטף.

מה כרוך בניהול תיק עוסק פטור ברשויות

על מנת להתחיל לעסוק בתור פרילנסר בעל תיק עוסק פטור, יש לפתוח תיקים ברשויות המס. בתום שנת הפעילות הראשונה יידרש עוסק פטור להגיש הצהרת הון ובסיום של כל שנת פעילות יהיה עליו להגיש דוח שנתי שמרכז את הפעילות העסקית שלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה